Zespół

Joanna Hobot-Marcinek

dr hab. prof. UJ, literaturoznawca, metodyk i teatrolog, pracownik Katedry Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, kierownik Ośrodka Multimodalnych Badań Edukacyjnych i Kulturowych.

W latach 2015-2021 kierownik Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych WP UJ. Wieloletni wykładowca Podyplomowego Studium Retoryki WP UJ i jego kierownik w roku akademickim 2007/2008. Kierownik grantów badawczych finansowanych przez MNiSW oraz NCN: Dionizyjska Pani i fantasmagoria śmierci (2007-2010) oraz Obraz anus ebria et delirans w kulturze europejskiej (średniowiecze-wiek XIX) (2013-2016). Członek Komitetu Redakcyjnego Serii Figurae oraz Serii Narracje w edukacji Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Laureatka Nagrody JM Rektora UJ w latach 2001, 2010, 2013, 2017. Przez wiele lat zasiadała w Radzie Naukowej Krakowskiego Młodzieżowego Towarzystwa Przyjaciół Nauk i Sztuk im. Henryka Jordana. Od 2023 roku jest członkiem Polskiego Instytutu Archeologicznego w Atenach. Jest też członkiem Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Wspólnota Polska. Prowadziła i prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich podyplomowych i doktoranckich. Wypromowała ponad 50 magistrów. W 2022 roku została odznaczona Medalem Srebrny...

Joanna Hobot-Marcinek

Sebastian Borowicz

doktor habilitowany, kulturoznawca i archeolog klasyczny, adiunkt na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego oraz na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, członek zespołu Ośrodka Multimodalnych Badań Edukacyjnych i Kulturowych. 
W latach 2015-2021 sekretarz Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych WP UJ. W 2017 r. koordynator dyscyplin w Narodowym Centrum Nauki. Od 2016 r. członek Komitetu Redakcyjnego Serii Figurae Wydawnictwa UJ. W roku 2022 Visiting Senior Associate Member w American School of Classical Studies at Athens (ASCSA) oraz członek British School at Athens – An Institute for Advanced Research (full membership). Od 2022 roku członek Polskiego Instytutu Archeologicznego w Atenach (PIAA). Inicjator i koordynator platformy Heritage_lab oraz współtwórca platformy Polonistyczny_MindTech przy OMBEiK. Zajmuje się badaniami komparatystycznymi i kulturoznawczymi w zakresie problematyki przestrzenności, wizualności oraz ikoniczności w kulturach przedfilozoficznych, powiązaniami między ponowoczesnością a archaicznością, recepcją wątków antycznych w kulturze nowożytnej, jak również nowymi technologiami i rolą heritage sites w edukacji. Brał udział w badaniach grantowych finansowanych przez The Leventis...

Sebastian Borowicz

Anna Włodarczyk

doktor, literaturoznawca i dydaktyk, adiunkt w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, sekretarz i redaktor strony Ośrodka Multimodalnych Badań Edukacyjnych i Kulturowych WPUJ (OMBEiK) oraz współtwórca platformy Polonistyczny_MindTech. Koordynuje współpracę pomiędzy OMBEiK a Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon. Od 2022 roku redaktor naukowy serii WUJ Narracje w Eduk@cji.

W latach 2016-2021 członek Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych (PMSE) WPUJ. Od 2007 roku współzałożyciel serii Szkice Jagiellońskie. Przez wiele lat sprawowała funkcję koordynatora przedmiotu Technologia informacyjno-medialna w pracy nauczyciela polonisty oraz koordynatora ds. Festiwalu Nauki na Wydziale Polonistyki UJ. Od kilkunastu lat jest odpowiedzialna za budowę strony internetowej KPEN.

Od 2012 brała czynny udział w innych projektach badawczych Katedry Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej. Wielokrotna laureatka konkursów o dofinansowanie badań prowadzonych przez młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich, realizowała własne projekty badawcze z dotacji celowych dla młodych naukowców (MNISW). Uczestniczka projektu wdrożeniowego, realizowanego w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój, ...

Anna Włodarczyk

Marta Rusek

dr, literaturoznawczyni, metodyk z doświadczeniem nauczycielskim, adiunkt w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej na Wydziale Polonistyki UJ. Pracownik Ośrodka Multimodalnych Badań Edukacyjnych i Kulturowych (OMBEiK). Członek Komitetu Redakcyjnego Serii Narracje w edukacji Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. W roku akademickim 2016/2017 pełniła obowiązki kierownika Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych WP UJ. Brała czynny udział w grancie NCBiR Profesjonalny polonista. Praktyka i personalizacja. Odpowiadała za współpracę między Wydziałem Polonistyki a Muzeum Narodowym w Krakowie. Od 2019 roku jest opiekunem Koła Naukowego Metodyki Polonistycznej. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich podyplomowych. Wypromowała wielu licencjatów i magistrów.

Autorka monografii i artykułów naukowych oraz poradników metodycznych dla nauczycieli. Jej literaturoznawcze badania obejmują małe formy dramatyczne z  przełomu XIX i XX w., literaturę dla dzieci i młodzieży, stereotypy w kulturze oraz edukacji, a obecnie skupione są wokół zagadnienia literackiej antropologii szkoły. Zainteresowania dydaktyczne i historycznoliterackie łączy, badając rolę klasyki w edukacji polonistycznej, a...

Marta Rusek

2023 OMBEiK. All right reserved.

designed by mocio.co