dr hab. prof. UJ, literaturoznawca, metodyk i teatrolog, pracownik Katedry Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, kierownik Ośrodka Multimodalnych Badań Edukacyjnych i Kulturowych.
W latach 2015-2021 kierownik Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych WP UJ. Wieloletni wykładowca Podyplomowego Studium Retoryki WP UJ i jego kierownik w roku akademickim 2007/2008. Kierownik grantów badawczych finansowanych przez MNiSW oraz NCN: Dionizyjska Pani i fantasmagoria śmierci (2007-2010) oraz Obraz anus ebria et delirans w kulturze europejskiej (średniowiecze-wiek XIX) (2013-2016). Członek Komitetu Redakcyjnego Serii Figurae oraz Serii Narracje w edukacji Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Laureatka Nagrody JM Rektora UJ w latach 2001, 2010, 2013, 2017. Przez wiele lat zasiadała w Radzie Naukowej Krakowskiego Młodzieżowego Towarzystwa Przyjaciół Nauk i Sztuk im. Henryka Jordana. Od 2023 roku jest członkiem Polskiego Instytutu Archeologicznego w Atenach. Jest też członkiem Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Wspólnota Polska. Prowadziła i prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich podyplomowych i doktoranckich. Wypromowała ponad 50 magistrów. W 2022 roku została odznaczona Medalem Srebrny...
doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje na Wydziale Artes Liberales UW. Do 2024 roku adiunkt na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Rady Naukowej Dyscyplin Nauki o Kulturze i Religii oraz Etnologia i Antropologia Kulturowa Uniwersytetu Warszawskiego na lata 2025-2028. W latach 2015-2021 sekretarz Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych WP UJ. W 2017 r. koordynator dyscyplin w Narodowym Centrum Nauki. Od 2016 r. członek Komitetu Redakcyjnego Serii Figurae Wydawnictwa UJ. W roku 2022 Visiting Senior Associate Member w American School of Classical Studies at Athens (ASCSA) oraz członek British School at Athens – An Institute for Advanced Research (full membership). Od 2022 roku członek Polskiego Instytutu Archeologicznego w Atenach (PIAA). Inicjator i koordynator platformy Heritage_lab oraz współtwórca platformy Polonistyczny_MindTech przy OMBEiK. Zajmuje się badaniami komparatystycznymi i kulturoznawczymi w zakresie problematyki przestrzenności, wizualności oraz ikoniczności w kulturach przedfilozoficznych, powiązaniami między ponowoczesnością a archaicznością, recepcją wątków antycznych w kulturze nowożytnej, jak również nowymi technologiami i rolą heritage sites w edukacji. Brał ud...
doktor, literaturoznawca i dydaktyk, adiunkt w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, sekretarz Ośrodka Multimodalnych Badań Edukacyjnych i Kulturowych WPUJ i redaktor strony OMBEiK oraz współtwórca platformy Polonistyczny_MindTech. Koordynuje współpracę pomiędzy OMBEiK a: Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon, Wydziałem Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Muzeum Fotografii w Krakowie. Od 2022 roku redaktor naukowy serii WUJ Narracje w Eduk@cji.
W latach 2016-2021 członek Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych (PMSE) WPUJ. Od 2007 roku współzałożyciel serii Szkice Jagiellońskie. Przez wiele lat sprawowała funkcję koordynatora przedmiotu Technologia informacyjno-medialna w pracy nauczyciela polonisty oraz koordynatora ds. Festiwalu Nauki na Wydziale Polonistyki UJ. Od 2012 roku jest odpowiedzialna za budowę strony internetowej KPEN.
Od 2012 brała czynny udział w innych projektach badawczych Katedry Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej. Wielokrotna laureatka konkursów o dofinansowanie badań prowadzonych przez młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich, realizowała własne projekty badawcze z dotacji cel...
dr, literaturoznawczyni, metodyk z doświadczeniem nauczycielskim, adiunkt w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej na Wydziale Polonistyki UJ. Pracownik Ośrodka Multimodalnych Badań Edukacyjnych i Kulturowych (OMBEiK). Członek Komitetu Redakcyjnego Serii Narracje w edukacji Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. W roku akademickim 2016/2017 pełniła obowiązki kierownika Pracowni Multimodalnych Strategii Edukacyjnych WP UJ. Brała czynny udział w grancie NCBiR Profesjonalny polonista. Praktyka i personalizacja. Odpowiadała za współpracę między Wydziałem Polonistyki a Muzeum Narodowym w Krakowie. Od 2019 roku jest opiekunem Koła Naukowego Metodyki Polonistycznej. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, magisterskich podyplomowych. Wypromowała wielu licencjatów i magistrów.
Autorka monografii i artykułów naukowych oraz poradników metodycznych dla nauczycieli. Jej literaturoznawcze badania obejmują małe formy dramatyczne z przełomu XIX i XX w., literaturę dla dzieci i młodzieży, stereotypy w kulturze oraz edukacji, a obecnie skupione są wokół zagadnienia literackiej antropologii szkoły. Zainteresowania dydaktyczne i historycznoliterackie łączy, badając rolę klasyki w edukacji polonistycznej, a...